Opravdové zkušenosti z cest a dovolených

5 rad, jak nenaletět na falešné slevy během výprodejů

povanocni vyprodej

Slevy, akce a výprodeje – oblíbená hesla všech nakupujících. Obzvláště na konci starého roku a počátkem toho nového se výlohy i hlavní stránky e-shopů jimi až přeplňují. Jenže ne vždy je zboží označené jako výprodej či sleva levnější než v případě plné ceny. Jak nenaletět na falešné slevy? Dá se tomu nějakým způsobem vyhnout?

Výprodeje se v průběhu celého roku, obzvlášť před Vánoci při oblíbeném Black Friday nebo po Vánocích, týkají nespočtu internetových obchodů s rozličným zbožím, ať se jedná o e-shopy s obuví jako např. Botovo, kosmetikou či elektronikou, nebo o obchody zaměřené na značkovou módu jako Zoot aj. O spoustě známých i méně známých e-shopech a jejich celoročních slevách je možné se dočíst na portálu Slevové.

Mnozí obchodníci se však, ve snaze zbavit se během povánočního výprodeje co největšího počtu zboží, uchylují k falešným slevám, nebo dokonce ke klamavým reklamám. A to i přesto, že je zákon zakazuje. Samozřejmě se to netýká všech prodejců a často je možné tyto praktiky snadno prohlédnout. Jak nenaletět na falešné povánoční slevy? Následuje několik rad, jak se tomu vyhnout.

povanocni vyprodeje

1. Kontrola původní částky

Původní částka cenově nadsazeného produktu mnohdy bývá napsána drobným, špatně čitelným písmem nebo se liší od reálné původní ceny. Tu je možné jednoduše dohledat na online srovnávačích cen nebo na internetu a porovnat tak s jinými prodejci. V dnešní době to lze provést jak v kamenné prodejně, tak při nakupování přes e-shopy.

2. Kontrola procentuální slevy

Kromě původní ceny produktu je dobré se také zaměřit na prodejcem deklarovanou procentuální míru slevy. Tu je možné v případě, že se zákazníkovi uvedené zlevnění nezdá, jednoduše spočítat pomocí kalkulačky nebo chytrého telefonu a u pokladny na dané slevě trvat, nejedná-li se o nechtěný omyl.

3. Akce “od” a “až”

Mezi oblíbené akce se řadí označení “nízké ceny již od” nebo “slevy až několik desítek procent”. Ve většině případech se předložky “od” a “až” pojí s obrovskými číslicemi, které označují opravdu výhodné akce a výprodeje. Ovšem většinou je v obchodech možné najít jen minimum zboží, na něž se tak vysoké akce váží.

slevy a výprodeje

4. Akce 2+1 zdarma: jak je to se zárukou?

Nejen při povánočních výprodejích je tato akce velmi oblíbená – a to jak u prodejců, kteří se díky tomu snadněji zbaví neprodaných kusů, tak u zákazníků, kteří díky tomu seženou více věcí za násobně nižší cenu.

U těchto akcí však bývá problémem záruka či reklamace. Záruka se totiž vztahuje pouze k takovým předmětům, ze něž zákazník zaplatil. Většinou se jedná o tu nejdražší položku a ve fakturaci bývá označena (např. tučným písmem, cenou apod.). Pokud tomu tak není a nelze určit, za jaké zboží se platilo, jedná se o množstevní slevu a zboží je možné reklamovat každé zvlášť.

5. Reklamní leták: číst i ta nejmenší písmenka

Nenechat se nachytat na výrazné slevy nejen při povánočních výprodejích je možné i tím, že si zákazníci přečtou na reklamních letácích, které se zpravidla pyšní obřími písmeny a číslicemi hlásající výrazné slevy, i ta nejmenší a téměř zanedbatelná písmenka ve spodní části reklamy. Zde je totiž často možné dočíst se, na co se slevy skutečně vztahují a na co naopak ne.

I přes to všechno se povánoční výprodeje řadí mezi ty nejvýraznější během celého roku a je možné nakoupit velké množství produktů opravdu za levno.

Sdílet článek


Líbil se vám článek a máte pocit, že byl pro vás užitečný? Sdílejte ho, třeba na svém Facebooku, Twitteru nebo prostě kdekoli uznáte za vhodné. Stačí kliknout na některou z ikonek.

Máte podobné zážitky z jiných města a míst? Zaregistrujte se na našem webu a napište nám je. My je rádi zveřejníme.

Oznámkujte článek a sami se nám svěřte se svou zkušeností

Oznámkujte článek